marskramer.reismee.nl

De eerste 2 dagen

Hallo allemaal,

De eerste 2 dagen zitten er alweer op. Twee droge dagen met prima temperaturen voor een wandelaar. Ik heb zelfs menig zweetdruppeltje moeten wegvegen. Maar alles beter dan regen en wind. De start was op de boulevard van Scheveningen bij het Kurhaus. Daarvandaan ging de route kriskras door Den Haag langs enkele bezienswaardigheden en, wonder o wonder, door veel groen. Ik wist niet dat Den Haag zoveel parken had. Dan op weg naar Wassenaar. Dat ging voor een groot deel over de landgoederen route. Ook daar zijn er veel van. Mooi en groot met flinke onderkomens. Geld is hier zo te zien voor sommige mensen geen probleem. Ik kwam redelijk vroeg in Wassenaar aan. Te vroeg voor de vrouw die mij, via Vrieden op de fiets, een onderkomen aanbood. Toen ik belde of ik eerder dan 17.00 uur terecht kon brak er een kleine paniek uit. Ze had nog van alles te doen zodat ik besloot om eerst maar wat te gaan eten in de stad. Iets na vijven meldde ik mij op het adres. Mevrouw, die volgende week 80 wordt, had het overal druk mee. En al doende sprak ze hardop zichzelf toe. Misschien doen meer mensen die jaren alleen zijn dat gaan doen? Ik moest er aan wennen want toen ik dacht dat ze het tegen mij had bleek dat voor de kanarie te zijn. Na het 8 uur journaal op tv werd ik vriendelijk gevraagd om naar mijn kamer te gaan want ze wilde gaan rusten op de bank. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Voor de rest ontbrak het mij overigens aan niets.

Vanmorgen vanuit Wassenaar ging de route al snel door het prachtige landgoed De Horsten. Leden van de koninklijke familie hebben daarin gewoond. Vandaag was het er stil maar op mooie dagen in weekenden kan je er blijkbaar over de hoofden lopen. Daarna door Voorschoten op weg naar Leiden. Een dag met natuur en cultuur want Leiden heeft van het laatste veel te bieden. Studentenstad en met het aangename weer zat menig terrasje goed vol. Na deze stad op naar Leiderdorp en daarna naar het groene hart. Veel vergezichten en leegte op wat ganzen en koeien na. Dan is het ook voor mij: blik op oneindig en maar doorgaan. Na een lange dag ben ik nu in Hoogmade. Weer op een Vrienden op de fiets onderkomen. Deze keer een mooie bungalow waar ik in de watten wordt gelegd. Dan is de vermoeidheid snel vergeten.

Dank jullie wel voor de vele reacties die ik al mocht ontvangen. Sta er elke keer weer versteld van. Tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Jeanette

Hoi jaap
Leuk om je verhalen weer te gaan lezen.
Wij hebben de route wassenaar den haag pas met de fiets gedaan hele mooie natuur.
Succes

Geràldo

Weer een leuk verhaal Jaap. Goede reis verder

Piet en Tineke

Hoi Jaap, weer een mooi verhaal.
Mogen er nog veel volgen

Corry

Dit is een mooie start van je reis, klinkt goed!
Volhouden, maar

Tineke en Jo

Zo goed dat je weer een wandelavontuur bent aangegaan. Respect voor jou en je doorzettingsvermogen. Succes de komende dagen en geniet vooral ook zelf van alle ontmoetingen, natuurschoon en wel of geen mensen om je heen.

Peter Meijerink

Goedemorgen Jaap, veel wandelpleziet vandaag en ben weer benieuwd naar je avonturen in het groene hart.

Jo en Joke Havelaar

We volgen je elke dag weer en genieten van je verhalen, heel veel succes!!

Ria

Mooi daar , mijn geboorteplaats DenHaag. Wassenaar is idd het chique gedeelte. Bij Leiderdorp,hoogmade heb ik veel gefietst.Het groene hart. Daarwoont mijn zus.
Goed dat de oude dame haar grenzen aan geeft. Ze doet t toch maar onderdak geven
Heel leuk.

Lucy

Wat een mooi verhaal. Ja, ik praat ook wel eens tegen mezelf, en ik ben pas 70.

Els en Machiel Jan

Hoi Jaap,
Wat een ‘gezellig’ verhaal weer. We genieten ervan om je zo te mogen/kunnen volgen! Wel grappig hoe jij iemand van 79 beschrijft….alsof ze drie maal ouder is dan jijzelf 🤣

Ellen

Fijn dat het zo goed gaat, en leuk dat je ons op de hoogte houd, ik lees graag mee

Annette Kruythoff

Hilarisch jouw omschrijving van de oudere gastvrije dame...☺️ je snapt wel aan wie ik moest denken. Ze geven nog meer mooie herfstdagen op volgende week dus das n mooi vooruitzicht! Succes en zet 'm op, wij genieten op de achtergrond met je mee...💪

tinie

Prachtig verhaal Jaap we kijken weer uit naar de volgende dagen ! en veel loopplezier.!

Tineke V Kranenburg

Wat een heerlijk verhaal, en zo herkenbaar bij een bepaalde leeftijd (behalve bij mij hoor🙈) fijne dag

Ron de Baat

Weer erg leuk om je verhalen te lezen Japio.
Suc 6 met het vervolg van weer een uitdaging en blijf je uiteraard weer volgen💪

Marjolijn

Leuk verhaal Jaap en je hebt wel unieke overnachtingen uitgezocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!