marskramer.reismee.nl

Door de lange leegte

Zoals jullie gisteren al op de foto's zagen was het lopen door het groene hart zoeken naar wat hoogtepunten. En dat valt niet mee kan ik inmiddels uit ervaring zeggen. Over dijkjes langs de vele watergangen en soms dwars door de weilanden hebben ze geprobeerd er nog wat van te maken. Maar het waren soms hele lange rechte stukken waar je vooral moet kijken waar je niet in de poep stapt. Wandelaars ben ik er niet tegengekomen op een enkele bewoner na die de hond uitliet. Komen en vooral schapen waren er des te meer. Het was ook het stuk waar over hekken geklommen moest worden. Zorgde voor wat afwisseling zo nu en dan. En jawel, ook het trekpontje was er, zodat ook de armspieren geoefend konden worden. Na 3 droge dagen was er vandaag wat regen. Zorgde vanmorgen voor een fraaie regenboog. Door wat te schuilen heb ik het ook vandaag zonder regenkleding kunnen doen.

Uiteindelijk zat het stuk groene hart er vanmiddag op. Overigens is het geweldig natuurlijk dat we zoiets nog hebben in Nederland. Dat besef ik ook wel. Als vanzelf loop je daarna Zuid Holland uit en Utrecht in. Na alle stilte is daar ineens de drukte weer en moet je uitkijken dat je niet van de sokken wordt gereden door de snelle fatbikes, waarbij de bestuurders ook nog hun mobiele telefoons zitten te bedienen. Denk dat ik te oud wordt voor die dingen. Dan is het voor mij meer genieten van de statige huizen en villa's langs de Vecht. Want direct na Breukelen ben ik een stuk langs de Vecht gaan lopen naar mijn b&b voor deze dag. Een prachtig eind van de dag alsnog.

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en tot schrijfs.

Ria

Lees weer dat het goed ging. Niet zo,n spectaclair avontuur,maar als het lekker loopt en ook nog droog is.. blij voor je
Er komen mooie herfstdagen aan. Veel wandelplezier

Tineke en Jo

Langs de Vecht wandelt t ook zo mooi. Veel wandel plezier.

Corry

Gelukkig, een mooi eind van de dag, zo langs de Vecht. Hopen op meer mooie stukken natuur.

Gertjan

Dag Jaap, het eerste stukje van je verhaal ademt ”lopen op volhardingskracht”.
Dat geeft bij deze lezer van je verhaal geen kopzorg. Doorzetten is tenslotte “een van jouw specialiteiten”.
Al die stront is wel shit.
Van je medelopers, die uit de broek moesten is het niet, begrijp ik. Maar ja; al die beesten schijten wat af natuurlijk.
Neus in de wind, de blik scherp gefocust, dan komt het goed, lees ik in deel twee.
Mooi, dat je weer op pad bent. Veel genoegen en bijzondere ontmoetingen toegewenst.
Groet van Gertjan

Peter Meijerink

Blij voor je dat het ‘saaie’ stuk achter de rug is. Nu het gevarieerdere stuk van Nederland in. Succes voor morgen.

Geràldo

Mooi verhaal en samen met de foto’s kunnen wij het meebeleven!

Frans Diergaarde

Je liep eigenlijk in het gedicht van Marsman …,”door oneindig laagland” Hopelijk kom je nu in wat opwindender looproutes en beter weer🌞

Jenny en Aad

Wat leuk om je verhalen weer te lezen Jaap. Zo beleven we het een beetje mee. Mooie tocht nog met bijzondere ontmoetingen. En heel veel succes gewenst.

Ria Reedijk

Alweer even onderweg en nog steeds vol goede moed. Het weer gaat vanaf morgen ook weer beter worden dus geniet ook van de komende dagen en het herfst zonnetje Jaap.