marskramer.reismee.nl

Veranderingen

Ondertussen weten jullie al dat ik vanuit Zuid Holland naar Utrecht ben gelopen. Voor mij een welkome verandering van landschap. Waar ik eerst kilometers ver kon kijken kijk ik nu soms van de ene kant van het pad niet verder dan de andere kant. Dit, doordat aan beiden zijden vele bomen het verder kijken tegengaan. Voor mij alleen maar een verbetering en zeker als er afwisseling bij komt door wat open stukken zoals vandaag. En dan komen er ook nog leuke plaatsen bij waardoor je heen kan lopen. Je kan mij niet gelukkiger maken. Ook het weer is wat veranderd. Het is wat kouder en voor het eerst had ik gisteren ook wat buien waar ik rekeningen moest houden. Nou valt dit laatste nogal mee. Steeds had ik goede plekken om te schuilen en het regenpakheb ik nog steeds niet aan gehad.

Gisteren was het een lange wandeling. Soms kan je geen onderdak vinden op een geschikte plek. Door schuilen voor de regen en omleidingen werd het al later en later. Bijna op de plaats van bestemming in Amersfoort kwam ik weer bij een afzetting in de buurt van de dierentuin. Met mij waren ook 2 dames en een jonge hardloper de dupe. Ik was al begonnen om een gaatje in de afzetting te maken maar dat lukte mij niet. Wel hield ik er enkele bloedende wondjes aan over. Mijn huid wordt dunner en dunner dus ook kleine wondjes geven dat er veel bloed vrijkomt. Gelukkig was het allemaal niet zo heel erg bleek later. De opening kwam er door de jonge hardloper tenslotte toch zodat we onze weg konden vervolgen. Meer dan vermoeid kwam ik gelukkig toch nog in mijn hotel aan. En blij dat het een hotel was waar ik ook kon dineren. Hoefde ik niet meer op pad.

Vanmorgen was er een prima ontbijt. Van der Valk waardig zeg maar. Het weer was prima om te wandelen en alles onderweg was de moeite waard. Amersfoort door om mee te beginnen. Voor wie er nog niet geweest is een aanrader om er een paar dagen naar toe te gaan. Genoeg reclame zo. Want ook de natuur doorlopen daarna via oa Achterveld en Terschuur was heerlijk. Alle verschillende bladkleur, de paddestoelen en de vele watertjes maken het een feestje om juist in de herfst er op uit te gaan. Dus mensen wat let jullie? Nu zit ik in een b&b in het bekende Zwartebroek. Ook hier weer een verandering beleefd. Douchen in de keuken recht tegenover de koelkast en het kookplaat. Kan dus ook. Voor de rest is alles aanwezig. Dus perfect voor mij.

Het enige wat niet verandert is de gevoeligheid/soms het pijnlijke in mijn been bij elke stap. Hoort er blijkbaar bij voortaan. Klagen erover helpt zeker niet dus het is zoals het is.

Ik hoop met enkele foto's te laten zien hoe mooi mijn dag was.



Reacties

Reacties

Jeanette

Weer een leuk verhaal
Amersfoort is inderdaad heel leuk wij zijn er pas geweest.
Het weer wordt van de week beter en warmer zeggen ze.
Vervelend dat je been zeer doet, voorzichtig zijn

Corry

Mooie dag met veel ervaringen. Ja, het bos is nu prachtig en Amersfoort is een leuke stad om te bezoeken. Jammer, dat je been nog zo pijnlijk is. Dus tanden op elkaar en sterkte!

Ellen

Een bewogen dag . Succes morgen

Tineke en Jo

Stoer Jaap om maar "gewoon" iedere keer het been voor de ander te zetten. Gelukkig afleiding door de omgeving en Nederland is ook mooi. Geniet van het moois, doen wij dat met jouw verhaal.

Peter Meijerink

Veel succes vandaag of neem je een dagje rust?

Tineke V Kranenburg

Fijne dag Jaap, misschien een rustdag? even het been de zondag rust gunnen en je zelf natuurlijk.

Rose

Ik bewonder je Jaap! Nu alweer een flinke tocht! Is het niet te vroeg vor je beenqa????

Piet en Tineke

Hoi Jaap, wer een mooi verhaal , en je gaat nu wel een mooier gebied in dat anders is als bij ons.
Tip als je weer een voor een afsluiting komt neem een klein bacootje mee.
Groeten uit Strijen.

Paul

Gelukkig was de afzetting niet van het terrein van de dierentuin Amersfoort zelf, anders was er misschien meer bloed gevloeid. Geen risico's meer nemen Jaap!. Flink dat je het nog kunt volhouden, en de mooie omgeving houd je ook op de benen.

Lucy

Fijn Jaap dat het nu een veel mooiere route is. Kun jij echt van genieten.
Hoop dat het been niet teveel overlast geeft, anders maar stoppen. Is niet erg hoor. Ik weet wel dat dit jouw eer te na is, maar er zijn ook grenzen.

Ron de Baat

Inderdaad mooie foto's Jaap.
Denk wel aan je eigen hé.
Blijf je volgen en moet je ook de groeten van Joke over brengen.
Bij deze dus.

Anton en Christine

Hallo Jaap, je was dus in onze mooie stad Amersfoort. Natuurlijk had je bij ons kunnen overnachten. Had je daar niet aan gedacht? Jammer hoor! We hadden het erg leuk gevonden. Super dat je weer een wandeltocht maakt, sterkte met het vervolg van de reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!