marskramer.reismee.nl

Van douchen in de keuken naar slapen in de stal

Je maakt wat mee op de wandelingen. Ik ben ondertussen van Utrecht in Gelderland aangekomen. Mijn eerste onderkomen was een b&b in Zwartebroek. Op zich een prima onderkomen waar ik niets te kort ben gekomen. Maar douchen in de keuken, recht tegenover de koelkast, dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Omkleden was dus ook in de keuken. Om niet voor nieuwsgierigen vanaf buiten zichtbaar te zijn was er een gordijntje tussen de keuken en de huiskamer die dicht kon. Misschien een goed idee voor iedereen die wat krap in de binnenruimte zit? Gisteren had ik ook te maken met regenbuien. Maar met wat geluk dat er net op tijd wat schuilplekken op de route lagen heb ik mijn regenpak nog steeds niet uit hoeven pakken. De route was gisteren, en vandaag overigens ook, prachtig. Maar de herfst is wel duidelijk aangebroken. Dat zie ik oa aan de mooie herfstkleuren en de duizenden nootjes die op de grond liggen. Die vertrap ik dan vaak onder mijn voeten. Ik noem ze dan ook allemaal maar voetnootjes. Na een lange dag merkte ik dat in de buurt van Kootwijk er geen internet verbinding meer was. Dan wordt het lastig om je overnachtingsplaats te vinden. Maar na wat zoeken en fout lopen kwam ik er. Deze b&b had een onderkomen in de paardenstal gemaakt. Stond ik weer eens te douchen met nu een paard in de box naast mij. Het slaapkamertje was in de nok van de stal bijna boven de paarden. Verwarming ontbrak er en het wordt 's nachts best koud. Een extra dikke deken bood uitkomst. Overigens was in de b&b weer alles aanwezig en kreeg ik vanmorgen een prima ontbijt. Vandaag trof ik hier een droge dag en de route was gevarieerd. Bossen, zandvlakte, open ruimtes en zelfs wat klimmen en dalen. Een pittige dag tussen Kootwijk, via Hoenderloo en Beekbergen. Ook vandaag regelmatig geen internet verbinding en dat nota bene in de buurt van Kootwijk. Vandaag een net onderkomen in een hotel. Voor de verandering.

Weer een te lang verhaal vrees ik. Bedankt voor jullie reacties die zeer gewaardeerd worden.

Reacties

Reacties

Corry

Nee, juist leuk die lange verhalen met al je belevenissen.
Ja, zonder internet kunnen we bijna niet meer.
Geniet van de herfst, fijn dat er wat warme dagen aankomen.

Peter groen in t woud

Geweldig Jaap de verhalen te lezen elke dag.
Komende dagen mooi weer verwacht.
Groet, ook van Hanneke.

Ron de Baat

Weer een ervaring rijker Jaap slapen boven de paarden.
Snurken kunnen ze niet in ieder geval😂
Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk weer met een nieuw verhaal met mooie foto’s

Dianne

In een mooi gebied ben je nu, met die prachtige bossen die in herfstkleur beginnen te komen.
Geniet ervan! Wij genieten van je verhalen. Succes!

Ria

Leuk weer te lezen Jaap.zo ben je verrast met je onderkomen. Bij de paarden lijkt warm maar was toch koud .en de komemde dagen krijgen we echt heerlijk weer. Leuk vooruitzicht
Sukses en pas op jezelf.

Tineke en Jo

Kootwijk was ook radio, geen internet 😉 maar lastig navigeren is het wel. Mooi deel van Nederland waar je nu loopt. En al die warme tinten herfstkleuren om je heen is dubbel genieten.

Peter Meijerink

Wel prima dat je af en toe een fijn hotel kan kiezen om wat meer luxe te hebben met een verwarmde kamer bijvoorbeeld.
En er komen een paar warmere dagen aan! Goed bezig Jaap!

Frans Diergaarde

Ja Jaap zo sta je te douchen met een hand in de koelkast en zo lig je boven een paar horses. Een geluk is dat je vlak bij radio Kootwijk zit van hallo Bandoeng heb je internet niet nodig. Tis wel fijn dat je goeie ontbijtjes heb ga je met gevulde benen op
pad.nou Jaap loop ze en hou het heel😎😎

Tineke V Kranenburg

Lees je verslagen met genoegen hoor Jaap, nooit te lang.

Ellen

Het verhaal kan nooit te lang zijn Jaap.
Super leuk om te lezen !!!!

Lucy

Wat heb je toch bijzondere onderkomens. Lag er stro op je bed, of toch een matras?
Heerlijk om je verhalen te lezen.

Els en Machiel Jan

Je verhalen kunnen nooit ‘te lang’ zijn voor ons, we lezen (en kijken) iedere dag met veel plezier wat je allemaal meemaakt en tegenkomt! Overheersend blijft het respect dat je toch ook deze tocht weer weet waar te maken, na alles van het afgelopen jaar. Doorzetter 🤗

Wim en Helen

Je maakt wat mee op je tocht.
Hoenderloo en Beekbergen is een prachtige omgeving om te lopen, zeker nu met de herfst. Succes verder.

Elly Rademaker

Heel apart in een Paardenbox

Maaike

Ik volg je weer met veeel plezier doorzetter, prachtige ervaringen zowel met lopen als je overnachtingsadressen .Nog veel succes met je mooie tocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!